Anne Mette Undlien fra Bislett Alliansen, Anders Tangen og Annika Yri fra ZERO under utdelingen av Sponsor- og eventprisen

Fjorårets nyvinning – samarbeidet mellom Bislett Alliansen og ZERO om Bislett Games som bærekraftig arrangement, ble belønnet med en nominasjon til den prestisjetunge Sponsor- og eventprisen 2018 under kategorien “Årets samfunnsengasjement”.  Prisen ble delt ut 31. januar.

Juryens begrunnelse:

Da Bislett Games stod uten hovedsponsor etter sesongen 2016 valgte Bislett Alliansen å ta eierskap til sitt eget arrangement. Etter 29 år med en oljesponsor ville de nå satse på en tydelig miljøprofil. I samarbeid med miljøorganisasjonen ZERO ønsker de å vise at bærekraftige arrangement kan være bra for miljøet, utøverne og den økonomiske bunnlinjen. På ett år kuttet Oslo Bislett Games sine klimautslipp med 39 % og transportkostnadene med 30 %. Med Bislettkonferansen viser Bislett Alliansen og ZERO at de gjør alvor i å skape den ledende møteplassen mellom idretten, miljøet og næringslivet. Juryen synes at deres reise, fra tittelsponsor til å bygge egen merkevare, er inspirerende. De gratulerer Bislett Alliansen og miljøorganisasjon ZEROs gode samarbeid med en nominasjon som “Årets samfunnsengasjement”.